Artikel 1 – Begrippen

De volgende begrippen worden in deze Algemene Voorwaarden gehanteerd:

  1. Miss Fiadoe: de onderneming, gevestigd aan Raoul Wallenbergstraat 21; 1102 AX Amsterdam, die diensten en producten aanbiedt, levert, bezorgt en verkoopt.
  2. Allergenen: eiwitten die allergische reacties kunnen opwekken, zoals, maar niet beperkt tot gluten, eieren, noten, pinda, soja, melk (inclusief lactose).
  3. Kleurstoffen: stoffen die gebruikt worden om een product kleur te geven.
  4. Consument: de natuurlijke persoon die niet in de uitoefening van een beroep of bedrijf een Overeenkomst (fysiek of op afstand aangaat) met Miss Fiadoe.
  5. Detailhandelaar: de natuurlijke of rechtspersoon die in de uitoefening van een beroep of bedrijf een Overeenkomst aangaat met Miss Fiadoe met als doel om de producten vervolgens aan te bieden en te verkopen aan consumenten.
  6. Klant: zowel de Consument als Detailhandelaar.
  7. Georganiseerde levering: leveringen die Miss Fiadoe (gemiddeld) elke maand zelf verricht voor bestellingen afkomstig uit steden buiten Amsterdam, waaronder Rotterdam, Den Haag, Zoetermeer, Flevoland.
  8. Dag: kalenderdag.
  9. Gebruiker: elke natuurlijke persoon die de website van Miss Fiadoe bezoekt en/of gebruikt, ook degene die geen bestelling plaatst en geen Overeenkomst aangaat met Miss Fiadoe.
  10. Producten: etenswaar die Miss Fiadoe vervaardigt of inkoopt, te weten Surinaamse zoetige en hartige hapjes.
  11. Diensten: het aanbieden, vervaardigen en/of de levering van Surinaamse zoetige en hartige hapjes.
  12. Overeenkomst: elke overeenkomst op basis waarvan Miss Fiadoe aan de Klant diensten en/of producten levert en verkoopt.
  13. Overmacht: elke onvoorziene omstandigheid die buiten de risicosfeer ligt van de Klant en/of Miss Fiadoe en die nakoming geheel of gedeeltelijk verhindert.
  14. Recept: de omschrijving van de bereidingswijze van de producten.

 

Artikel 2 – Gegevens van Miss Fiadoe

Naam: Miss Fiadoe.

Eigenaar: mevrouw Chamoura Tuinfort.

Adres: Raoul Wallenbergstraat 21, 1102 AX Amsterdam.

Telefoonnummer: +31 (0) 6 34889570

E-mailadres: info @ miss-fiadoe.nl

Website: miss-fiadoe.nl

Social Media: https://www.instagram.com/missfiadoe/ (Instagram) en https://www.facebook.com/missfiadoe/ (Facebook).

KvK-nummer: 82079544.

 

 

Artikel 3 – Toepasselijkheid van Algemene Voorwaarden

  1. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Miss Fiadoe en op elke Overeenkomst die een Klant aangaat met Miss Fiadoe.
  2. Voordat een Overeenkomst tot stand komt, stelt Miss Fiadoe een exemplaar van deze Algemene Voorwaarden aan de Klant ter beschikking door verstrekking of langs elektronische weg. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, geeft Miss Fiadoe aan waar de Klant van de Algemene Voorwaarden kennis kan nemen voordat de Overeenkomst wordt gesloten.
  3. Van deze Algemene Voorwaarden kan alleen worden afgeweken als partijen dit schriftelijk overeenkomen.
  4. Elke persoon die bij, voor of namens Miss Fiadoe werkzaam is of is geweest, mag een beroep doen op deze Algemene Voorwaarden.
  5. Het is de Klant niet toegestaan om de producten van Miss Fiadoe te gebruiken of laten gebruiken voor doeleinden die ongeoorloofd en/of in strijd zijn met de nationale en lokale wet- en regelgeving en/of goede zeden. De Klant verklaart hierbij ook dat hij/zij de producten niet zal (laten) gebruiken op een wijze die de goede naam en reputatie van Miss Fiadoe beschadigt of kan beschadigen.
  6. De Detailhandelaar verklaart hierbij dat hij/zij de producten op een mooie en presentabele wijze te koop aanbiedt aan consumenten.
  7. Andere algemene voorwaarden zijn niet van toepassing en worden uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij partijen anders schriftelijk overeenkomen.

 

Artikel 4 – Aanbod van Producten

  1. De producten kunnen sporen van allergenen bevatten. Een aantal van de aangeboden producten kunnen alcohol (likeur) bevatten. Miss Fiadoe zal dit duidelijk vermelden op de website en op de verpakking.
  2. Het aanbod van producten kan door Miss Fiadoe worden gewijzigd of aangepast.
  3. Is een product of dienst niet meer leverbaar, dan vermeldt Miss Fiadoe dit tijdig op haar social mediapagina.
  4. Indien het aanbod van een product of dienst een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden is, vermeldt Miss Fiadoe dit duidelijk.

 

Artikel 5 – Totstandkoming van een Overeenkomst

  1. De Klant kan een product bestellen op de volgende wijze:
  • Whatsapp;
  • Messenger;
  • via de website.
  1. De Klant moet de volgende gegevens vooraf opgeven bij de bestelling:
  • voor een levering: het adres waar de bestelling moet worden geleverd;
  • het factuuradres, telefoonnummer, e-mailadres van de Klant of contactpersoon van de Klant;
  • de datum en tijdstip waarop de Klant de bestelling komt afhalen;
  • eventuele (over-)gevoelighed voor bepaalde allergenen, ingrediënten en/of kleurstoffen die bestaan bij de Klant of andere personen die het bestelde product zullen nuttigen.
  1. De Klant staat in voor de juistheid, de volledigheid en de betrouwbaarheid van de verstrekte gegevens zoals vermeld in lid 2.
  2. Bij de bestelling van een dienst of product wordt de Klant aangeraden om de bestelling minstens een week (dus 7 dagen) voor de gewenste leverdatum te doen. Wil de Klant een bestelling geleverd krijgen op een donderdag, vrijdag en/of feestdag, dan is het aan te raden om de bestelling minstens een maand (dus 30 dagen) doch uiterlijk twee weken voor de gewenste dag te doen.
  3. Bij een bestelling moet de Klant direct een vooruitbetaling doen van de overeengekomen prijs. Klanten die gevestigd zijn in Nederland kunnen de betaling verrichten op de website via het online betaalsysteem Molly. Klanten die gevestigd of woonachtig zijn in België betalen de overeengekomen som via overmaking na ontvangst van een betaalverzoek van Miss Fiadoe. Miss Fiadoe begint met de vervaardiging van een bestelling, nadat de betaalde som is ontvangen op het door Miss Fiadoe aan de Klant doorgegeven rekeningnummer.
  4. Miss Fiadoe is vrij om binnen de grenzen van de wet uit te zoeken of een Klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen en of er feiten en factoren bestaan die van belang zijn voor het verantwoord aangaan van de Overeenkomst. Indien er gegronde redenen zijn om te twijfelen aan de bekwaamheid van de Klant om de Overeenkomst na te komen, is Miss Fiadoe gerechtigd om gemotiveerd een bestelling te weigeren of aan de uitvoering van de Overeenkomst bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. Miss Fiadoe heeft het recht om (een deel van) de Overeenkomst uit te besteden aan derden. De daarmee gepaarde kosten worden verdisconteerd in de prijs.

 

Artikel 6 – Prijzen

  1. De prijzen van elk product zijn inclusief BTW, maar exclusief derdenkosten, zoals bezorgingskosten, verpakkingskosten, parkeerkosten, meerkosten en/of opslagkosten.
  2. De Klant kan de bestelde producten ophalen of laten bezorgen. Indien Miss Fiadoe een bestelling laat bezorgen, worden er bezorgkosten in rekening gebracht.
  3. Wordt een bestelling gedaan korter dan de tijdspanne zoals vermeld in artikel 5 lid 4, dan kan Miss Fiadoe spoedkosten in rekening brengen. Miss Fiadoe zal de Klant hierover van tevoren mededelen.
  4. Miss Fiadoe behoudt zich het recht de prijzen van haar producten en diensten te wijzigen. Prijswijzigingen hebben geen gevolgen voor de prijs van bestellingen die vóór de prijswijzigingen al is overeengekomen.

 

Artikel 7 – Bezorging/Levering van Producten

  1. Miss Fiadoe levert/bezorgt in heel Nederland. Voor de levering of bezorging van de producten moet de Klant het juiste afleveradres verstrekken. Indien de Klant niet de juiste informatie of aanwijzingen voor de levering verstrekt, slaat de Miss Fiadoe de bestelde producten op voor risico van de Klant, inclusief het risico van eventuele kwaliteitsvermindering. De Klant is hierbij ook alle aanvullende kosten verschuldigd, zoals, maar niet beperkt tot, de opslagkosten.
  2. De bezorging van een bestelling kan worden gedaan door het bezorgbedrijf Bobshopdelivery of via PostNL. De Klant heeft de keuze hierin.

Indien Klant kiest voor bezorging via Bobshopdelivery, wordt Klant door Miss Fiadoe verwezen naar Bobshopdelivery (https://www.bobshopperdelivery.nl/) om zelf de afspraak te maken voor het bezorgmoment. Tevens rekent Klant de bezorgkosten rechtstreeks aan Bobshopdelivery.

Heeft de Klant de voorkeur voor bezorging via PostNL, dan zal Miss Fiadoe de bestelling via aangetekende post laten bezorgen waarbij verpakkingskosten en de verzendingskosten van PostNL boven op de prijs worden berekend.

  1. Bij georganiseerde leveringen worden de bestellingen door Miss Fiadoe zelf bij de Klant afgeleverd tot aan de deur op de begane grond. Bij een georganiseerde levering zal Miss Fiadoe tijdig aangeven binnen welke tijdspanne zij op de desbetreffende datum de bestelling zal leveren. Miss Fiadoe berekent voor een georganiseerde levering bezorgkosten De hoogte van de bezorgkosten verschilt per stad waar Miss Fiadoe moet leveren en is afhankelijk van de afstand. Miss Fiadoe zal de bezorgkosten van tevoren meedelen aan de Klant.
  2. Om de versheid en de houdbaarheid van een besteld product zo veel mogelijk te garanderen, en om de hygiënevoorschriften na te leven, zorgt Miss Fiadoe ervoor dat het besteld product op de juiste wijze wordt verpakt en bewaard.

 

Artikel 8 – Afhaling van Producten

  1. Indien de Klant een bestelling wil afhalen, kan dit product worden afgehaald aan Raoul Wallenbergstraat 21, 1102 AX te Amsterdam op een afgesproken tijdslot.
  2. Haalt de Klant de bestelling niet op tijdens het afgesproken tijdslot, dan stelt Miss Fiadoe de Klant in de gelegenheid om de bestelling op te halen op de eerst mogelijke dag. Miss Fiadoe slaat ondertussen de bestelling, die niet is opgehaald, op voor risico van de Klant, inclusief het risico van eventuele kwaliteitsvermindering van het besteld product. De Klant is hierbij ook alle aanvullende kosten verschuldigd, zoals, maar niet beperkt tot de opslagkosten.

 

Artikel 9 – Annulering

  1. Een bestelling van een product of catering kan worden geannuleerd tot uiterlijk 72 uur voor de leveringsdatum. Hierbij is Klant 20% van de overeengekomen prijs aan annuleringskosten verschuldigd. Het resterend deel van de overeengekomen prijs wordt dan gerestitueerd. Indien de Klant de bestelling 72 uur of korter voor de leveringsdatum annuleert, ontvangt de Klant geen restitutie van de overeengekomen prijs.
  2. Miss Fiadoe heeft het recht om de bestelling te annuleren, indien:
  • het aangeboden product niet meer beschikbaar is;
  • de Klant incorrecte contactgegevens heeft opgegeven;
  • de Klant onbereikbaar is, of;
  • er sprake is van overmacht.

De aanbetaling wordt hierbij niet gerestitueerd.

  1. Indien de Klant een ongeldige bestelling plaatst, bijvoorbeeld door:
  • foutieve contactgegevens door te geven;
  • niet tijdig aanwezig te zijn op de bezorglocatie om de bestelling in ontvangst te (laten) nemen, of;
  • op een andere manier zijn/haar verplichtingen uit de Overeenkomst niet na te komen;

is Miss Fiadoe gerechtigd om toekomstige bestellingen van de betreffende Klant te weigeren.

  1. Met tijdig, zoals vermeld in lid 3, wordt bedoeld binnen de eerste 10 minuten vanaf het moment dat Miss Fiadoe of de bezorger arriveert met de bestelling.

 

Artikel 10 – Ontbinding

  1. Miss Fiadoe heeft het recht om de Overeenkomst per direct te ontbinden indien:
  2. de Klant een verzoek tot surseance (voorlopige uitstel) van betaling heeft ingediend bij de rechter;
  3. een verzoek tot faillietverklaring van de Klant is ingediend;
  4. ten laste van de Klant beslag is gelegd;
  5. de Klant onder curatele of onder bewind is gesteld;
  6. er sprake is van een schending van artikel 3 lid 5 en/of lid 6 van deze Algemene Voorwaarden.
  7. De Klant stelt Miss Fiadoe onmiddellijk in kennis van het eventuele intreden van de gebeurtenissen zoals vermeld in lid 1 sub a tot en met d.
  8. Indien Miss Fiadoe de Overeenkomst ontbindt, zijn alle vorderingen die zij op de Klant heeft onmiddellijk opeisbaar en behoudt Miss Fiadoe het recht op eventuele (aanvullende) schadevergoeding.

 

Artikel 11 – Aansprakelijkheid/Vrijwaring

  1. Indien de Klant de bepalingen of één van de bepalingen in deze Algemene Voorwaarden niet nakomt, is de Klant aansprakelijk voor de (financiële) schade die Miss Fiadoe hierdoor eventueel heeft geleden of eventueel zal lijden.
  2. Miss Fiadoe is niet aansprakelijk voor directe of indirecte (im-)materiële schade op welke grond dan ook, tenzij er sprake is van aantoonbare opzet of grove nalatigheid door of namens Miss Fiadoe.
  3. Het risico van beschadiging en/of vermissing van bestelde producten berust bij de Miss Fiadoe tot het moment dat zij het bestelde product aan de bezorger afgeeft voor de levering. Dit betekent dat de Miss Fiadoe niet aansprakelijk is voor schade en vertragingen van de levertijd die worden veroorzaakt door de pakketbezorgers.
  4. Indien de levering van een besteld product onmogelijk is, spant Miss Fiadoe zich in om een vervangend artikel beschikbaar te stellen.
  5. Eventuele (over-)gevoeligheid voor bepaalde allergenen, ingrediënten en/of kleurstoffen moet de Klant tijdig van tevoren melden. Indien de Klant dit nalaat, is Miss Fiadoe niet aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt als gevolg van (over-)gevoeligheid voor de betreffende allergenen, ingrediënten en/of kleurstoffen.
  6. De Klant vrijwaart Miss Fiadoe voor aanspraken van derden met betrekking tot directe of indirecte (im-)materiële schade als gevolg van de uitvoering van de Overeenkomst.

 

Artikel 12 – Recepten

Miss Fiadoe heeft het intellectuele eigendomsrecht over de recepten van de producten. De recepten mogen dus nooit zonder voorafgaande toestemming van Miss Fiadoe worden gebruikt voor commerciële doeleinden.

 

Artikel 13 – Intellectuele Eigendomsrecht

  1. De intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de inhoud op de website en sociale media, waaronder mede begrepen auteursrechten en merkrechten (inclusief domeinnamen), berusten bij Miss Fiadoe, haar licentiegevers of derden die door Miss Fiadoe zijn ingeschakeld.
  2. De gebruiker is uitsluitend gerechtigd om de inhoud van de website of social mediapagina’s te printen of te downloaden voor eigen gebruik en niet voor commerciële doeleinden. Het is niet toegestaan hierin wijzigingen, aanpassingen of bewerkingen aan te brengen.
  3. De gebruiker zal de website of social mediapagina’s of de inhoud ervan niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Miss Fiadoe – geheel of gedeeltelijk – aan derde(n) beschikbaar stellen, reproduceren, verspreiden, verzenden, of in een ander document of ander materiaal verwerken of hergebruiken.

 

Artikel 14 – Intellectuele eigendomsrecht met betrekking tot de bedrijfs- en handelsnaam

 

  1. De eigendomsrechten met betrekking tot de bedrijfs- en handelsnaam van Miss Fiadoe berusten uitsluitend bij Miss Fiadoe.
  2. De Klant mag de bedrijfs- en handelsnaam van Miss Fiadoe nooit gebruiken voor eigen (commerciële) doeleinden zonder voorafgaande toestemming van Miss Fiadoe.

 

Artikel 15 – Boete

Indien Klant de artikelen 12, 13 en/of 14 overtreedt en aldus de daarin vermelde rechten van Miss Fiadoe schendt, heeft Miss Fiadoe het recht om een direct opeisbare boete in rekening te brengen van € 500,= per dag of dagdeel dat de overtreding voortduurt.

 

Artikel 16 – Persoonsgegevens

  1. Miss Fiadoe gebruikt persoonsgegevens van klanten om producten te bezorgen/leveren. Miss Fiadoe bewaart de persoonsgegevens altijd zorgvuldig en met respect voor privacy van haar klanten. Persoonsgegevens en vertrouwelijke informatie van Klant worden nooit zonder voorafgaande toestemming van de Klant openbaar gemaakt, of ter kennis van anderen gebracht.
  2. Lid 1 is niet van toepassing zodra Miss Fiadoe door regelgeving en/of een rechterlijke uitspraak wordt verplicht om persoonsgegevens van een Klant te verstrekken.

 

Artikel 17 – Klachtenprocedure

  1. Mocht de Klant ontevreden zijn over de diensten en/of producten van Miss Fiadoe, dan heeft de Klant de mogelijkheid om uiterlijk binnen 48 uur na afhaling of levering een klacht in te dienen. De klacht moet per e-mailbericht worden ingediend naar [email protected]. Hierbij moet de Klant de klacht volledig en duidelijk omschrijven.
  2. Miss Fiadoe behandelt een ontvangen klacht binnen een termijn van 48 uur gerekend vanaf de datum waarop Miss Fiadoe de klacht ontvangt. Mocht Miss Fiadoe meer tijd nodig hebben, dan zal zij dit meedelen, zo veel mogelijk voordat de vermelde termijn van 48 uur is verstreken. Miss Fiadoe zal Klant een indicatie geven wanneer de Klant de afhandeling van de klacht kan verwachten.
  3. Indien de klacht gegrond is, zal Miss Fiadoe met de Klant een oplossing overeenkomen die beide partijen, zo veel mogelijk, recht doet.

 

Artikel 18 – Overige Bepalingen

  1. Mocht een artikel van deze Algemene Voorwaarden nietig of vernietigd zijn, dan blijven de overige artikelen van deze Algemene Voorwaarden onverkort en volledig van kracht. Partijen doen in dat geval hun uiterste best om een nieuwe bepaling overeen te komen, ter vervanging van de nietige of vernietigde bepaling. Partijen nemen hierbij zo veel mogelijk het doel en de strekking van de nietige of vernietigde bepaling in acht.
  2. Mocht een situatie niet uitdrukkelijk in deze Algemene Voorwaarden zijn geregeld, dan wordt deze beoordeeld in overeenstemming met de situaties die wel in deze Algemene Voorwaarden zijn geregeld en naar de strekking van deze Algemene Voorwaarden.

 

 

Artikel 19 – Toepasselijk Recht

  1. Op deze Algemene Voorwaarden en elke Overeenkomst die wordt aangegaan met Miss Fiadoe is het Nederlands recht van toepassing. Dit geldt ook indien een Overeenkomst geheel of gedeeltelijk in het buitenland wordt uitgevoerd of indien de Klant daar een woonplaats of vestiging heeft. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt hierbij uitgesloten.
  2. Eventuele geschillen die ontstaan tussen partijen worden voorgelegd aan de Nederlandse rechter in het arrondissement waar Miss Fiadoe is gevestigd, tenzij de wet dwingend voorschrijft dat een andere rechter bevoegd is.

 

Artikel 20 – Inwerkingtreding

Deze Algemene Voorwaarden treden in werking vanaf 1 maart 2024 en worden gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel.